Annons:
Etikettövrigt
Läst 1459 ggr
Twinflamewolf
2014-02-20 12:39

Resor

Har du vart på resa till någon ursprungsbefolkning ? det kan vara allt från Amazonas,Nordamerika till Eskimåerna eller våra egna Samer så dela jätte gärna med dig av din erfarenhet och upplevelser för oss andra.

Det är alltid så intressant att höra om andras resor till Indianland och jag kommer med tiden att dela med mig av min egen erfarenhet🌺

Annons:
[Sol69]
2014-02-20 20:09
#1

Tyvärr har jag inte fått äran att åka och besöka prärie indianerna än.. Det närmaste jag har varit på är indianshowen på High Chaparall.. 

Men jag har varit i Florida och besökt en krokodilfarm som drevs av indianerna som bodde där. Men det var ju inte att se mycket av deras kultur förutom några kort. Var ju mera krokodilerna som de visade upp.. 🙂

Twinflamewolf
2014-02-20 22:18
#2

Krokodil farm måste ha vart fränt att se,dom är ju så mäktiga dom där djuren och imponerande på ett majestätiskt sätt.Häftigt att se en hel farm 😎

Cahira
2014-02-21 05:35
#3

Jag har bara mött indianerna som jobbade på museet vid Crazy Horse monument men det känns inte som att det riktigt räknas. ^^

Och att några vänner till familjen är samer känns inte helt som det räknas heller. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Twinflamewolf
2014-02-21 17:10
#4

Men Cahira klart det räknas,varför skulle det inte 😉man måste ju inte besöka ett reservat utan det kan ju vara vart som helst man stött i hop med något Ursprungsfolk.

Själv bor jag i Dalarna och har tre fyra timmar till Idre där Samerna finns och är dom som bor längst Söderut av alla Samer i Sverige.Har vart dit men det är sällan man kommer iväg fast det ligger så nära.Kanske för nära för man ska få rumpen ur liksom ☺️

Tycker allt är intressant om det så är nästgårds och grannen, nu ska jag ta mig i lilla kragen och boka en tripp till Idre igen 😎förutsatt jag får den där lille rumpen ur då förstås 😉

Cahira
2014-02-22 02:44
#5

Haha jadu, det jobbade en man av indianskt ursprung på en second hand butik och jag for dit så fort jag hade en ursäkt till det bara så jag kunde smygtitta på honom lite. 🤐

Han var så sjukt het! 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2014-02-22 10:10
#6

Det kan jag förstå för indianerna är ett ståtligt folkslag 😃

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-22 10:36
#7

Nu pratas det så mycket om resor lite överallt så jag blir alldeles tokig av reslust så nu ska här planeras en resa till Navajo inom kort men har en operation att rätta mig efter men iväg måste jag.Får ju rena abstinensen av att vara hemma i Sverige för lång tid 😃

[Sol69]
2014-02-22 10:38
#8

Men du kan ju åka efter operationen och skriva en artikel om din resa och dina nya erfarenheter sen,,, Skulle gärna följa med dig om jag haft råd.. Men jag har även haft en längtan till skottland i mig sen jag var liten.. Så dit vill jag också komma en dag.. 😎

Cahira
2014-02-23 01:18
#9

Jag hoppas jag en dag kan hitta en tribe som jag känner mig "hemma" med. Vet inte varför men det känns verkligen som att jag har ett "hemma" och inte hittat dit ännu. 

Länken med indianprylar tex, jag känner mig ovillig att köpa saker med mönster som jag inte vet vart de tillhör. Skumt kanske. 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Twinflamewolf
2014-02-23 13:35
#10

😃 Inte ett dugg skumt är precis likadan själv och ska enbart ha äkta hantverk från Navajo och mönster är oerhört viktigt för våran själ om vi känner igen oss från platser vi kanske guidat någon indian så som jag gjorde med Wolf och han nu gör med mig.Andens cellminnen helt enkelt.

Så jag är bra skum jag med må ni tro 😎

Cahira
2014-02-23 21:56
#11

#10 Nu när du säger det, jag dras till specifika saker, oftast utan att veta vart de tillhör.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2014-02-24 08:11
#12

Men vist finns det mycket vackert. Jag har inte så mycket hemma. Men älskar att titta på deras saker. Och när jag hittar något så är det svårt att motstå att köpa 😃

Upp till toppen
Annons: