Annons:
Etikettnordamerikanska-indianer
Läst 1968 ggr
Cahira
5/4/13, 6:30 AM

Nebraska på sent 1600tal

Pappa håller på med släktforskning och hittade att nånstans på sent 1600tal kom "vi" från Nebraska. Men varför i hela ----- skulle någon åka från Nebraska till Sverige på 1600talet? 

Min tanke är människohandel eller kidnappning. 

Så min nästa nyfikna tanke är, vilka indianer levde i Nebraska då? Någon som vet? Och vad annat folk kan ha bott där då?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
7/5/13, 6:04 PM
#2

Jättetack! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Choklad
7/6/13, 1:19 PM
#3

🙂

så lite så 🙂

U R us

Leffe
7/14/13, 12:25 PM
#4

Har du kommit fram till en teori vad som hänt?

Cahira
7/14/13, 8:48 PM
#5

Nej jag har inte blivit mycket klokare dessvärre. Vore mycket enklare om min far hade skrivit ned namnen han hittade så man kunde släktforska nu när man är i rätt land. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
7/14/13, 8:49 PM
#6

Det är just det där med "om"🤔

Annons:
Cahira
7/14/13, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ja jag känner sån stark koppling till indianerna att det känns som att det vore enormt kul med svar.. men så länge jag inte har namn lär det inte bli några riktiga bevis så att säga, bara spekulationer. 

Vissa tror att "ja det måste varit några natives" och andra säger att fransoser kom in just då och vad dom nu sa. 

Oavsett hur det är så är jag övertygad om att jag har en indiansk själ. :) Åkte till Crazy Horse memorial och fick se massa artifacts och annat och hela jag vibrerade. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/14/13, 9:05 PM
#8

Glömde säga att "hålet" är så stort att det ryms ett tiovåningshus där. Mount Rushmore ryms i Crazy Horses huvud. Det är STORT! 

Men dom tror inte att dom nånsin kommer bli klara.. att väder och vind kommer vinna. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: