Annons:
Etiketttraditioner
Läst 2029 ggr
[NeferNefer]
2/9/12, 10:49 PM

Andinsk musik med ritual

Här är en andinsk låt, och i videon ser vi en offerceremoni utföras.

http://www.youtube.com/watch?v=0dyS0wf7j3k&feature=colike

Annons:
walkinbeauti
2/10/12, 7:18 AM
#1

Såååå tjusigt och man rycks med och ler med hela ansiktet.Vackra kläder och instrument helt underbara människor att se på Glad

[NeferNefer]
2/10/12, 12:01 PM
#2

Ja, jag älskar musiken och människorna och allt! Jag har själv närvarat vid liknande ceremonier några gånger, och det är fantastiskt.

walkinbeauti
2/11/12, 2:38 PM
#3

Såg den igen och följde några länkar och oj vilka landsskap och vilka härliga kulturer Anderna bjuder på .

Kan tro det är magiskt att vara på plats,vet ju hur jag känner när jag är i Navajo helt lyrisk trots det svåra liv som dom lever så finns en djuphet, visdom och kärlek till allt .

Hoppas kunna komma till Anderna nån dag och tipsa gärna om platser för känner jag mig själv så lär det ju bli av ,restoka som man är så kan jag få för mig att packa väskan redan i morrn SkämsSkrattande

Nåväl ett resmål att sikta mot,Anderna och Amazonas står på listan .

[NeferNefer]
2/11/12, 3:04 PM
#4

#3: Anderna längtar jag tillbaka till jämt! Kanske vi gör en resa dit ihop längre fram? Då har du fördelen av en reskamrat som talar spanska och en aning quechua Glad

walkinbeauti
2/12/12, 6:29 AM
#5

Jag hakar på direkt Nefer Cool men först har jag Navjo både i vår och höst men det där spinner vi vidare på.Guuu så kul Cool

Min Spanska innehåller tre ord och det kommer man ju inte långt med ,hej och röda berget är vad jag förmår och kan Skrattande

[NeferNefer]
2/12/12, 5:58 PM
#6

Hahahaha! Ja, fast hej är bra att kunna säga! Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: