Annons:
Etikettregnskogens-skövlande
Läst 3115 ggr
[kayenta]
2011-11-17 08:03

Adoptera regnskog till Jul !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu närmar sig Julen med stormsteg och jag har ett julklapps tips som jag använt mig av i många år.Istället för att köpa onödiga paket med saker som folk redan har så adopterar jag regnskog varje år så ursprungsfolket får bevara sina marker som dom så väl behöver för odlingar och jakt.

För några år sedan slutade vi helt med julklappar jag satte ner foten och sa jag vill inte ha en endste julklapp till i mitt liv.Istället vill jag stötta dom familjer jag är fadder åt i Navajo och adopterar regnskog i Amazonas.

Känner som så att vi har allt vi lever i överflöd medans det finns människor som absolut inget har då är det bättre att göra en insats för dom än att köpa saker som vi oftast redan har och troligen hamnar på vinden ganska snart.

Ett tips till er som inte vet vad hitta på och det har uppskattats enormt, sen kan man förnya adoptionen om man vill och på så sätt bidra till att bevara våra regnskogar Glad

Annons:
[NeferNefer]
2011-11-17 13:41
#1

Mycket klokt och dessutom kommer framtida generationer av alla slag (människor, djur, träd) att gynnas av det här. Istället för att köpa presenter och bidra till slit-och-slängsamhället.

Upp till toppen
Annons: