Annons:
Etikettberoendeväsen
Läst 1284 ggr
JohannaEkroth
2011-10-13 12:03

Hur klarar sig indianerna?

Hur klara sig indianerna när cowboysen har det såhär:?

http://www.expressen.se/1.2585712

Gråter

Det måste ju påverka dem också?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Andina
2011-10-13 12:15
#1

Ja, det är sorglig läsning. Det måste vara tungt när ens livsverk, och ibland flera generationers livsverk, raseras! Även om det "bara" är vädrets makter (inte människor).

VI har varit väldig väl förskonade här uppe i Svea Rike…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[walkinbeauti]
2011-10-13 13:45
#2

Absolut påverkar det alla som bor i dessa områden.Har sett den värsta fattigdommen i Navajo och folket kallar sig för fjärde världen.Många gånger lever dom på sina får och jagar men problem uppstår när torkan även tar djuren.Det är svårt att sätta sig in i och jag fick en chock när jag kom dit sånt jag enbart läst om stog jag plötsligt öga med öga med.

Ord kan inte beskriva hur många lever i dom flesta reservat,under omständigheter vi omöjligt kan föreställa oss hur mycket vi än läser men först på plats inser man hur förbaskat bra vi har det i Sverige.

Så stora orättvisor och så många fina människor och det är väl därför det är så viktigt för mig att stötta dom jag kan.Önskar man räckte till för alla men tyvärr gör man inte det men man kan ge en hjälpande hand till några på sin väg och om alla tänkte så skulle så många få mat för dagen och vatten att dricka.Kyss

Upp till toppen
Annons: