Annons:
Etikettnordamerikanska-indianer
Läst 1985 ggr
Cahira
2/23/14, 1:14 AM

Nebraska på 1600talet

Nån som vet vad för människor som levde i Nebraska i sent 1600tal? 

Pappa släktforskar och spårade bak till 1600talet och hittade rötter där nämligen. Och då undrar ju jag, vad för typ av människa flyttar från Nebraska till Sverige på 1600 talet? Min tanke blev ju vikingar och kidnappning/slavar ungefär. 

Men har öppet sinne och försöker hitta svar på detta men har inte riktigt lyckats på egen hand. Han skrev tyvärr inte ned några namn och kan inte hitta tillbaka rätt mor/far spår för att hitta rätt det igen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Twinflamewolf
2/23/14, 1:32 PM
#1

Wow det här låter intressant,har ingen aning alls men ursprungsfolk finns ju överallt och har alltid gjort och tänk om ni har släkt långt tillbaka i tiden i någon stam,vilken grej i så fall Cahira 😎

Hoppas nån dyker upp och vet lite mer,den här tråden blir spännande tycker jag 😎

Cahira
2/23/14, 9:39 PM
#2

Ja eller hur! 😮 Jag har försökt hitta svar i över ett år nu but no avail. 

Fanns troligen franska settlers var det nån som sa men det hjälpte inte speciellt mycket heller. En annan sa att många indianer såldes som slavar då så kan mycket väl varit nåt sånt. 

Jag vet inte vad jag ska tro. 🤦‍♂️🤔 Vore verkligen enormt häftigt att veta oavsett vad! Jag menar, hur många folk från Nebraska hamnade i Sverige på den tiden liksom. 😂

Med sent 1600tal menar jag typ 1650-1690 (fall nån som läser råkar ha nåt svar)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2/24/14, 8:12 AM
#3

Hoppas att du finner svaret. Följer tråden med intresse det lät ju spännande..

JanGBG
2/25/14, 11:25 AM
#4

Den "franska" tråden är inte helt otänkbar!

Sverige och Frankrike var ju allierade under den här tiden.

Det förekom mycket utbytte länderna emellan.

Cahira
2/25/14, 7:14 PM
#5

Jo men då är ju nästa fråga, varför stod det då att de var från Nebraska och inte från Frankrike? 🤔 Om det är så?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

RBrathe
12/2/17, 9:20 AM
#6

Hej Cahira . . . .

ny här på sidan . . 

vad hände ??, fick du reda på någonting ??

Annons:
Upp till toppen
Annons: