Annons:
Etikettövrigt
Läst 2645 ggr
Cahira
2014-02-21 05:28

Indianprylar

Här kan jag stirra mig blind och dagdrömma hur länge som helst!

http://www.etsy.com/search?q=native%20american&view_type=gallery&ship_to=US

Kommer beställa nåt eller några saker därifrån hade jag tänkt. Men vad det blir återstår att se. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-21 10:32
#1

Hoppsan där ska man inte titta för mycket för då blir man bara med en massa nya saker 😃

Härlig länk Cahira den tackar vi för 😎

[Sol69]
2014-02-21 19:02
#2

Kan bli väldigt dyrt 🤐Kommer ihåg när jag och kompisen var i indianbutiken på Chaparall och sonen var liten.. Han frågade om vi skulle bo i butiken för vi kollade ju på allt.. Men så mycket fint att titta på 😍

Cahira
2014-02-22 02:42
#3

Alla hobbys och intressen är väl värda att lägga pengar på, eller? 🤪 Speciellt folks hantarbete, är så häftigt att typ allt på etsy är gjord av någon med en passion!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2014-02-22 10:08
#4

Jo vist är det värt att lägga pengar på om man har några över. Men om man inte har råd att köpa något så blir det ju bara jobbigt att vilja ha massor med fina saker och då kanske kan ska avstå titta tills man har råd att köpa.. 😃

Cahira
2014-02-23 01:11
#5

#4 Då får man se det som en del av livets prövning. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JanGBG
2014-02-25 11:31
#6

Allt som har med indianernas "äldre prylar" är ju samlar saker idag.

Eldvapen som dom hade är ju rariteter idag, du får betala stora pengar för dem.

Tyvärr är dom ju lätta att förfalska. Du ska ju verkligen vet vad och hur du ser att dom är äkta. Många tar äldre vapen från den här tiden och ger dom indian "patina".

Annons:
Twinflamewolf
2014-02-25 11:36
#7

Det har du helt rätt i JanGBG och det bästa är ju om man vill ha antikt att gå genom olika auktions verk,jag har ropat in en hel del via dom och det är rariteter som jag vet verkligen är äkta och auktionsverk som är stora inga små loppisar om man kan kalla dom så 😃

Men det är ju samma med nutidens hantverk så många som gör indianhantverk och där är jag stenhård jag handlar av folket själv för det är ju deras ursprung,deras mönster och hantverk så gynna dom där som bara gör utan att vara ursprungsfolk det gör jag inte.

Vi hade för några år sedan en svensk internet handel som hette indianbutiken och han som ägde den åkte själv över och handlade in,synd den försvann för den var verkligen bra och pålitlig på alla vis.

Cahira
2014-02-25 19:13
#8

Många av dagens indianer håller på med hantverk för att tjäna en hacka. De som säljer på etsy är troligen mest bara fanart, men det är kul att ha ändå. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: