Annons:
Etikettskvallerplatsen-ot
Läst 2278 ggr
Leffe
10/2/12, 10:47 PM

Ännu mer lugn och ro

Här kan vi skriva och prata om nästan vad som helst utanför ämnet. Väder och vind. Dagens planer med mera.

Här är den gamla platsen

Annons:
Gittan
10/6/12, 8:44 AM
#1

Jag kan väl skriva att jag åter är hemma efter en tid i sjukvårdens omvårdnad. Har precis tagit morgonens piller och sitter nu här med ett glas juice medan övriga familjen sover.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


julklappen
10/8/12, 2:45 PM
#2

Jag fyller år den 15 oktober så jag måste baka bullar till mitt främmande då.Nybakade bullar och kall mjölk är väl gott?

Leffe
10/11/12, 11:30 AM
#3

Torsdag med allt vad det innebär. Verkar kallt ute. Jag ska ut en sväng under dagen hur som helst. Måste handla lite.

Sköt om er

leemland
10/21/12, 9:13 PM
#4

En riktig söndag har de varit idag. Har inte gjort annat än suttit lite vid datorn och tv:n. :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Leffe
10/22/12, 6:16 AM
#5

Uppe med tuppen för en liten tripp upp till min födelsestad Sundsvall.

Sköt om er

Leffe
10/31/12, 11:57 AM
#6

Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.

Sköt om er

Annons:
Leffe
11/7/12, 9:38 AM
#7

Sol och det återstår 54 dagar av år 2012

Gittan
11/23/12, 8:46 AM
#8

Ja så är det åter fredag och julen närmar sig. Första advent väntar utanför dörren. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
11/24/12, 11:54 AM
#9

Sitter och tittar på skidåkning i teven och det snöar. Tittar ut genom fönstret och det regnar. Vilka kontraster, men snön är vackrare.

Sköt om er

Leffe
11/25/12, 12:27 PM
#10

Sitter med en kopp kaffe och ser på skidåkningen på teven

leemland
11/25/12, 12:32 PM
#11

Idag blir det att städa huset och lyssna på julmusik :) Ha en skön söndag alla :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

JanGBG
11/28/12, 2:51 PM
#12

Hej

Då jag varit frånvarande ett tag så sitter jag och går igenom vad jag missat här på Sajten

Leffe
12/1/12, 1:37 PM
#13

Snö ute. Då passar det bra att titta på vinterstudion tills hockeyn börjar

Sköt om er

Annons:
Leffe
12/5/12, 12:35 PM
#14

Mycket snö. Hörde just på trafikrapporten att motorvägen vid Södertälje är stopp. Långtradarna har fastnat. Motorvägen mellan Knivsta-Arlanda avstängd på grund av olycka. Nu stänger de av mot Gustafsberg helt för det är inte farbart.

Nu är det skönt att jag är sjuk och inte jobbar längre. Samtidigt  var det trots allt något speciellt att jobba i sånt här väder.

Leffe
12/10/12, 1:36 PM
#15

Då är det två veckor kvar till den dagen man såg fram mot varje år när man var ung

Sköt om er

Gittan
1/2/13, 9:50 AM
#16

Här är temperaturen ute runt 0. På barnen som just kom upp sömndruckna verkar det vara många minusgrader på humöret. De brukar som tur är tina upp ganska snabbt. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


JanGBG
1/3/13, 4:59 PM
#17

Blåsigt och kallt! GBG - vinter

Gittan
1/4/13, 1:05 PM
#18

En fin solig dag. Underbart! Önskar er en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


gromar1942
1/6/13, 7:38 PM
#19

Tiden går. Snart har det gått en vecka 2013. Snön är borta, men det är inte varmt.Obestämd

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

Gittan
1/7/13, 9:50 AM
#20

Årets första skoldag för barnen. Livet börjar återgå till det normala efter helgerna och barn hemma. Önskar er alla en trevlig och bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Gittan
1/11/13, 9:02 AM
#21

Nu på morgonen var barnen med om ett litet äventyr som kunde sluta illa. Skolskjutsen körde i diket i snön. Ja här har det kommit massor av snö igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Gittan
1/13/13, 10:38 AM
#22

Jaha då är det söndag igen. Vet ni det innebär att i morgon är det måndagmorgon med barn som ska till skolan, arbete som väntar och en massa annat. Varför alltid denna känsla på söndagen om nästa dag. Det förstör ju nöjet med söndagen.

Önskar er alla en bra dag trots det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


JanGBG
1/13/13, 3:55 PM
#23

Undrar om Indianer satt där i sin Wigvam och tänkt på att

"Nu i morgon måste jag ut och skjuta en buffel"

eller hans kvinna som tänkte.

"Usch, i morgon måste jag tugga det där hjortskinet mjukt, som min man ska ha till ny jacka"

Leffe
1/27/13, 1:08 PM
#25

Idag teve för hela slanten. Tennis, bandy, trav.

leemland
2/2/13, 12:06 PM
#26

Idag blir det nog släktforskning för hela slanten :)

Ha en skön lördag allihopa :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Leffe
2/6/13, 12:04 PM
#27

Det snöar igen. Helt onödigt tycker jag

Sköt om er

Annons:
Leffe
2/17/13, 1:25 PM
#28

Vad härligt det låter när man hör hör det droppar från taket. Fast det har kommit mer snö. I kväll ska jag iväg och fira systersons födelsedag.. Här hemma sover rexarna under täcket och skogisarna ovanpå täcket.

Sköt om er

Leffe
3/1/13, 12:48 PM
#29

Ny månad och sommaren närmar sig. Tittar på alpin skidåkning på teven. Väntar på längdskidåknings-VM då är det plötsligt mitt i all vintersportande EM i friidrott. Ur led är tiden.

Sköt om er

JohannaEkroth
3/18/13, 1:00 PM
#30

Tog mig äntligen i kragen och sa upp ComHem då vi har fått stadsnät indraget. Kommer att spara 2-300 på att byta och ändå ha samma saker. Hoppas även jag slipper avbrotten.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Gittan
4/4/13, 3:56 PM
#31

Barnen har påsklov så nu har hela familjen varit inne i stan. Soligt är det. Så vädret kan man inte klaga på. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


JohannaEkroth
4/4/13, 7:34 PM
#32

Tack Gittan, önskar dig detsamma och resten också på sajten.

Kommer hem ifån K-Rauta med blomjord, kattgräs, dekorationsgräs och ätbara blommor.

Jag ska ta upp en gammal tvättkorg i rotting med handtag jag har i källaren och plasta den invändigt, fylla jord och planera dekorationsgräs i mitten och kattgräs och ätbara blommor på kanterna i korgen, så ska den få stå på balkongen åt katterna i sommar. Kan de ligga i gräset och äta av kanterna. 😍

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Gittan
4/4/13, 7:47 PM
#33

#32 Det kan både bli bra och snyggt. Vad duktig du är.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


JohannaEkroth
4/4/13, 8:40 PM
#34

#33 Tror jag också. Fick tipset av en bekant! 🙂 Lite pyssel är alltid roligt!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Gittan
4/4/13, 9:32 PM
#35

Jo. Jag gillar att påta i trädgården och sedan till somaren se resultatet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
5/13/13, 11:47 AM
#36

En helt underbar dag. Nu har det varit fint nästan hela maj - ja den halva som varit i alla fall. Tänk om hela sommaren kan bli så här fin, men var tog våren vägen. Ena dag försvinner snön och nästa dag börjar buskar och träd att grönska.

Sköt om er

gromar1942
5/26/13, 12:18 PM
#37

Vädret har förändrats drastiskt sedan morgon till nu - från sol till mulet.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

[VSK]
8/2/13, 11:38 PM
#38

Hej svejs på er alla glada själar 🙂

Gittan
8/15/13, 8:33 AM
#39

Idag ska det handlas inför barnens terminsstart. Så snart är det dags att väcka dem. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: